Gå direkt till innehåll Gå direkt till meny

Arbetsmodeller

Kampanjer, fullservice och rådgivning – läs mer om våra tre vanligaste arbetsmodeller.

Så jobbar vi

Kampanjer

Flera av våra kunder anlitar OMA för att driva enskilda kampanjer och projekt. Ett exempel är Internetstiftelsen. Där finns redan en redaktion inhouse som dagligen fyller stiftelsens kanaler med innehåll. OMAs roll är att producera innehåll utifrån olika målsättningar och målgrupper samt hantera annonsering i sociala konton samt på Google och i Microsofts nätverk.

Ett annat exempel är snabbväxande RedLocker, företaget med de smarta automaterna för mensskydd, som vi skapat tusentals leads åt och nu hjälper att expandera i Norden.

Så jobbar vi

Fullservice

Ett stort företag som Elon, med över 500 butiker i Norden, egna varumärken och ständiga kampanjer behöver en stark närvaro i alla kanaler. OMAs uppdrag är därför att agera en fullservicebyrå inom innehållsproduktion, kundtidningar, sociala medier, webbartiklar för SEO, CRM/kundklubb, annonsering samt mycket annat.

Sammantaget arbetar vi med fyra varumärken i koncernen (Elon, Nordanro, Canvac, Elvita) i ett integrerat nordiskt team med daglig publicering.

Case

Rådgivning

En del uppdragsgivare har redan allt de behöver i form av byråer och egna resurser. Ändå kan det finnas behov av rådgivning för att lösa en klurig utmaning eller helt enkelt täcka upp för luckor i bemanningen.

Vi hjälper allt från stora företag som Samhall till växande företag inom startup-sektorn som Workaround – en av Europas ledande tjänster inom kontorsförmedling.

“Det är oerhört inspirerande att få göra detta tillsammans med fantastiska kollegor på Internetstiftelsen och grymma OMA Agency.”

Jannike Tillå, Vice President Communications & Public Benefit, Internetstiftelsen