Behöver du också synas oftare och sälja mer? Hör av dig så utforskar vi möjligheterna tillsammans.
Case
Kampanjer, fullservice och rådgivning – läs mer om våra tre vanligaste arbetsmodeller.
Kampanjer
Flera av våra kunder anlitar OMA för att driva enskilda kampanjer och projekt. Ett exempel är Internetstiftelsen. Där finns redan en redaktion inhouse som dagligen fyller stiftelsens kanaler med innehåll. OMAs roll är att producera innehåll utifrån olika målsättningar och målgrupper samt hantera annonsering i sociala konton samt på Google och i Microsofts nätverk.
Ett annat exempel är snabbväxande RedLocker, företaget med de smarta automaterna för mensskydd, som vi skapat tusentals leads åt och nu hjälper att expandera i Norden.
Fullservice
Ett stort företag som Elon, med över 500 butiker i Norden, egna varumärken och ständiga kampanjer behöver en stark närvaro i alla digitala kanaler. OMAs uppdrag är därför att agera en fullservicebyrå inom innehållsproduktion, sociala medier, webbartiklar för SEO, CRM/kundklubb, annonsering samt mycket annat.
Sammantaget arbetar vi med fyra varumärken i koncernen (Elon, Nordanro, Canvac, Elvita) i ett integrerat nordiskt team med daglig publicering.
Rådgivning
En del uppdragsgivare har redan allt de behöver i form av byråer och egna resurser. Ändå kan det finnas behov av rådgivning för att lösa en klurig utmaning eller helt enkelt täcka upp för luckor i bemanningen.
Vi hjälper allt från stora företag som Samhall till startups som exempelvis New Botanic, den nya premiumspelaren inom frön och odling.
Jannike Tillå, Vice President Communications & Public Benefit, Internetstiftelsen